V roce 1939 přišel Stalin s novým heslem: „200.000 letců – 200.000 letadel“. To znamenalo vytvořit nový systém výcviku pilotů a mechaniků. Mimo personálu bylo potřebné také zajistit dostatečné množství kvalitních letadel vlastní výroby a postupně se osamostatnit od potřeby nakupovat v zahraničí. Vzniknul Centrální aero – hydrodynamický ústav (CAGI) a vznikaly také další konstrukční kanceláře. Na sovětské typy letadel a jejich výrobu měly nákupy v zahraničí velký vliv. Jednalo se přímo o celá letadla,... Celý popis

Koupit za 144 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších
Zobrazit další nabídky

Popis

V roce 1939 přišel Stalin s novým heslem: „200.000 letců – 200.000 letadel“. To znamenalo vytvořit nový systém výcviku pilotů a mechaniků. Mimo personálu bylo potřebné také zajistit dostatečné množství kvalitních letadel vlastní výroby a postupně se osamostatnit od potřeby nakupovat v zahraničí. Vzniknul Centrální aero – hydrodynamický ústav (CAGI) a vznikaly také další konstrukční kanceláře.

Na sovětské typy letadel a jejich výrobu měly nákupy v zahraničí velký vliv. Jednalo se přímo o celá letadla, tak i jednotlivé části a především motory. Do roku 1939 SSSR nakoupil přes 700 různých typů letadel a kolem 60 licencí na jejich výrobu.

V dokumentu shlédnete mnoho typů letounů vzniklých v období, kterým se zabývá tento film. V rozsáhlé připojené publikaci s obrázky a odbornými texty zjistíte, kolik v rámci ruského leteckého průmyslu existovalo hlavních kanceláří (abecedně seřazeny), ve kterých vzniklo mnoho sériově vyráběných typů letounů nebo vrtulníků. Podstatným faktem také je, že pouze menšímu množství z nich se podařilo přežít až do současnosti. Některé např. Antonova kancelář se nyní nachází na Ukrajině, jiné zanikly bez náhrady.

zvuk: stereo, DOLBY DIGITAL
jazyk: CZ, RUS
délka: 60 min

Autor: neuveden
Rok vydání: 2012
Rozměry: 147 x 210
Zobrazit více

Parametry

Žánr dokumentární
Typ filmy
Délka 60 minut
Rok vydání 2012
Druh nosiče DVD